Ruch a shon školního vyučování
Během času stráveného ve škole jsou součástí studijního prostředí třídy plné spolužáků, kteří se všichni učí od jednoho učitele. Tento učitel je zodpovědný za to, že každý student ve třídě dostane stejnou šanci na to, aby dosáhl co nejlepších výsledků. Pro učitele může být ovšem velice těžké zajistit, aby všichni studenti ve třídě dostali stejný prostor pro seberealizaci vzhledem k tomu, že každý student může mít odlišný způsob učení, chápání a porozumění. Každý student má individuální tempo učení a rozdílné schopnosti – individuální silné a slabé stránky. I přes to však musí učitel výuku uzpůsobit tak, aby co nejvíce vyhovovala všem.
Pokud se vaše dítě učí lépe pomocí diskuze, ale jeho učitel přizpůsobuje výuku tomu, aby vyhovovala většině třídy, která se učí lépe psaním esejí, pak vaše dítě nemusí dosáhnout svého plného potenciálu. Možná se také bojí zeptat, když něčemu nerozumí, protože většina třídy tomu rozumí. Může to být způsobeno tím, že spolužáci ve třídě nejsou přátelští nebo ani oni sami nepřiznávají, když něco nechápou. V mysli dítěte se tak může objevit myšlenka “možná jsem to prostě jen já, kdo nerozumí”. V těchto případech je individuální doučování ideální volbou.
Potřebuji doučování
Důvěrné a podněcující prostředí individuálních lekcí
S výhodami individuálního doučování může mít vaše ratolest větší šanci k dosažení svého potenciálu, má možnost vstřebávat informace ve vlastním tempu a vlastním způsobem. Lektor po celou dobu doučování, především však na jeho úplném začátku, pozoruje, jakým způsobem se dítě učí, a tomu pružně přizpůsobuje styl výuky. Během lekce bude lektor schopen odhadnout mnohem efektivněji úroveň porozumění tématu a identifikovat jakákoli nedorozumění. Děti se zároveň nebojí lektorovi přiznat, že něčemu nerozumí. Je to pro ně daleko příjemnější, než to přiznat před celou třídou spolužáků.
Lektor je schopný rozpoznat specifickou oblast, se kterou dítě pravděpodobně bojuje a pomůže mu se v ní zlepšit. A nejen to, také mu pomůže zlepšit vlastní tempo učení. Stačí jeden malý dílek porozumění k tomu, aby změnil studentovo sebevědomí v konkrétním předmětu. Pokud je žák dobrý v matematice, ale nechápe geometrii, může to podrýt celé jeho sebevědomí v tomto předmětu. Lektor však bude schopný mu pomoci se všemi malými dílky skládačky. A to se samozřejmě projeví i při práci ve třídě.
S rostoucí popularitou individuálního doučování to může být právě ono popostrčení, které vaše dítě potřebuje k vybudování sebevědomí a dosažení toho, k čemu má předpoklady. Pokud tedy máte pocit, že by vašemu dítěti pomohl individuální přístup, který by podnítil jeho zájem a prohloubil znalosti, neváhejte se na nás kdykoliv obrátit.