Jak se lépe soustředit na učení?

Jak se lépe soustředit na učení?
Jak se lépe soustředit na učení?

Už se vám určitě stalo, že jste se měli učit nebo psát úkoly, jenže vaše myšlenky si poletovaly kdoví kde. Ve škole potřebujete podat slušný výkon, ale co dělat, když se nemůžete absolutně soustředit? Na vině může být unavený mozek i nedostatek tělesné energie. Stačí se znovu „nastartovat“ a učení budete zvládat snadněji, rychleji a efektivněji. Poradíme vám, jak toho docílit.

Rozvrhněte si správně svůj čas

Potřebujete se učit na náročnou zkoušku, ale stále vás něco vyrušuje? Pořád vám zvoní mobil, hraje televize, ruší vás spolubydlící… Jak se soustředit, abyste úkol, který máte před sebou, opravdu dokončili? Striktně od sebe oddělte čas, kdy budete komunikovat s okolím a kdy se budete jen učit. Možná vám pomůže vzít si k ruce běžný kuchyňský časovač, na němž si nastavíte například 25 minut na učení a 5 minut na relaxaci. Tyto cykly pak střídáte. Kdo to zvládne, může školním povinnostem věnovat 40 minut a odpočívat v 10 či 20minutových pauzách. Během pauzy si klidně dovolte lenošit, nebo si běžte ven zaběhat. Pročistíte si hlavu a ztracený čas vám vynahradí následná vyšší aktivita.

Mějte kolem sebe pořádek – má to smysl!

Myslíte, že uklízet ve vašem dětském či studentském pokoji je potřeba jen občas? Přitom volný a uklizený prostor je osvědčenou cestou k tomu, jak se lépe soustředit. Určitě nemusíte denně leštit nábytek nebo luxovat, ale svůj pracovní stůl a zásuvky si udržujte co nejvíce uklizené a přehledné. Mějte kolem sebe raději méně věcí, protože volný prostor neodvádí pozornost a podporuje soustředění. A zvláště pro studenty středních škol platí udržet si „pořádek“ i v reálném životě. Pokud si naberete víc aktivit, než budete stíhat, je to možná obdivuhodné, ale na druhou stranu dlouhodobě stěží zvládnutelné.

Důležitou roli hraje zdravý jídelníček

Abyste se zvládli na učení dobře soustředit, musíte mozkové buňky správně vyživovat a dodávat jim energii. Když jste vyčerpaní, dáte si rychle čokoládovou tyčinku nebo slazenou limonádu, a hned se cítíte lépe? To je ale jen krátký a dočasný efekt! Raději do jídelníčku hojně zařazujte ovoce, jako třeba banány, borůvky či avokádo. Z odrůd zeleniny se vyplatí konzumovat například špenát, brokolice nebo rukola. Mezi látkami podporujícími paměť a soustředění je stálicí ginko biloba, kterou lze užívat ve formě tablet, tinktur nebo si dopřát čaj. Extrakt získaný z jinanu dvoulaločného je doporučován hlavně díky vysokému obsahu antioxidantů, které jsou účinné na odbourávání stresu a celkové stimulování nervového systému.

Pravidelný pitný režim

Jíte zdravou a vyváženou stravu, a přesto se nezvládáte soustředit? Za pocity vyčerpání a snížené koncentrace může být i dehydratace organismu. Na příjem tekutin byste neměli zapomínat, ani když nepociťujete akutní žízeň. Pokud vám čistá voda nechutná, zkuste do ní přidat pár kapek citronu nebo můžete dát přednost čajům.

Chcete si lépe pamatovat učivo? Vyzkoušejte čaj z ginko biloba, který je vhodný nejen pro seniory a manažery, ale i pro studenty. Čaj Ginko biloba posiluje paměť i mentální bdělost a pomáhá zlepšit prokrvení orgánů, zejména srdce a mozku. K dostání je v lékárnách, ale pokud byste si ho chtěli připravit sami, budete potřebovat 6 g sušených listů, které zalijete 500 ml vroucí vody. Louhovat čaj z jinanu dvoulaločného se doporučuje po dobu cca 10 minut. Dodržíte-li doporučené dávkování, ginko biloba vám pomůže zlepšit paměť a soustředění, aniž by se to negativně podepsalo na stavu organismu. 

do konce pololetí
zbývá
0
4
7
dní

Potřebujete poradit?

Kontaktujte nás na

777 05 02 05

nebo nám napište na

info@skolapopulo.cz